Κριτική ταινίας: Godzilla

15 Μαίου 2014 - 12:27 | Διασκέδαση

Ο Πόλεμος των Τεράτων επιστρέφει στις αίθουσες θριαμβευτικά, ανανεωμένος σε 3d απόδοση αυτή τη φορά και με τα εξελιγμένα οπτικά εφέ των νέων τεχνολογιών.


Ο Godzilla, η θρυλική μορφή, πρωταγωνιστής αρκετών ταινιών, έπειτα από το ντεμπούτο του στη μεγάλη οθόνη το 1954 με την ταινία «Godzilla»  του γιαπωνέζου Ishirō Honda, είναι πάλι εδώ, έτοιμος να μας συνταράξει (και όχι κατασπαράξει) με το υπερμέγεθες ανάστημα, τις ξαφνικές εμφανίσεις και την τρομακτική του όψη.

Δεν είναι μόνος, συνοδεύεται και από άλλα τέρατα περίεργα, απόκοσμα και πανούργα με τα οποία πρέπει «να τα βάλει», προκειμένου να αποδείξει τις προστατευτικές του διαθέσεις απέναντι στο γένος των ανθρώπων.

Γίνεται ολοφάνερη η προσπάθεια του σκηνοθέτη Γκάρεθ Έντουαρντς να επιτύχει ένα remake όσο το δυνατόν πιο εντυπωσιακό και μεγαλειώδες. Προσεγμένα ντεκόρ, διάφορα κάδρα με οπτικές γωνίες που τονίζουν την αίσθηση του γιγάντιου, εκρήξεις, ουρανοξύστες που διαλύονται στιγμιαία, πανικός, άνθρωποι τρέχουν αλαφιασμένοι στους δρόμους για να ξεφύγουν από την ενστικτώδη επίθεση των κτηνών, τέτοια και άλλα παρόμοια συνθέτουν το περιβάλλον της ταινίας «Godzilla».

Το σασπένς δε λείπει, ενώ ο σκηνοθέτης επιστρατεύει μια πληθώρα βοηθητικών ηθοποιών για να καταστήσει ακόμη πιο αισθητή την κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και το γενικότερο «συναγερμό» που έχει σημάνει σε όλη την πόλη.

Από τα ποικίλα θεαματικά εφέ, ξεχωρίζουν ιδιαίτερα εκείνα που μοιάζουν με πυροτεχνήματα υπογραμμίζοντας τον ηρωισμό μερικών ανδρείων στρατιωτών.
Το «Godzilla» του 1954 εντασσόμενο στα πλαίσια του Ψυχρού Πολέμου, περνούσε ένα μήνυμα πάνω στην καταστροφική και εκδικητική δύναμη της φύσης, όταν ο άνθρωπος δεν την υπολογίζει.

Ο Γκάρεθ Έντουαρντς ακολουθεί αυτήν την παράδοση, εφόσον βάζει σε εικόνες μια καταστροφή που προκαλείται από τις πυρηνικές δοκιμές σε μια μονάδα της Ιαπωνίας, δοκιμές που θα αφυπνίσουν προϊστορικά τέρατα-δεινόσαυρους και θα τα στρέψουν κατά της ανθρωπότητας.

Όπως και στην πρώτη του ταινία («Monsters»), υπάρχουν αναφορές σε «μολυσμένες» ζώνες και το περιβάλλον βρίσκεται στο κέντρο της αφήγησης. Ο νέος  «Godzilla»  είναι ένας αντι-ήρωας που ενσαρκώνει ακριβώς την οργή της φύσης απέναντι στο ξεπέρασμα του μέτρου από τον άνθρωπο.

Ωστόσο, το «Godzilla» μένει στην επιφάνεια, χωρίς να μας κάνει να συμπάσχουμε με τους ήρωες. Φέρει τα χαρακτηριστικά ενός καταστροφολογικού μπλογκμπάστερ στα οποία το μάτι του σύγχρονου θεατή έχει συνηθίσει πια, ενώ μας δίνει την εντύπωση ότι όσο πιο αηδιαστικό και τρομακτικό θα είναι το κεφάλι του τέρατος, αποδοσμένο σε γκρο πλάνο, τόσο πιο πολλά εισιτήρια θα κόψει η ταινία, υποβιβάζοντας τη νοημοσύνη του κοινού.

Τα κλασικά αμερικανικά κλισέ που υμνούν την οικογένεια δε λείπουν, καθώς το κεντρικό πρόσωπο είναι ένας γενναίος στρατιώτης (Άαρον Τέιλορ Τζόνσον) που τον περιμένει η γυναίκα και το παιδί του και έτσι υπάρχει ένας ακόμη λόγος για να καταλήξει σώος και αβλαβής.

Παρόλα αυτά, θα περάσετε ευχάριστα αν δείτε το «Godzilla».

Σκηνοθεσία: Γκάρεθ Έντουαρντς Παίζουν: Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Μπράιαν Κράνστον, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Βίκτορ Ράζουκ, Ζιλιέτ Μπινός, Σάλι Χόκινς, Κεν Βατανάμπε, Ντέιβιντ Στράδερν. Εταιρία Διανομής: VILLAGE.