Η καθημερινή συνήθεια που βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Η καθημερινή συνήθεια που βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Εάν αναζητάτε ένα ισχυρό κίνητρο για να πηγαίνετε τακτικά το γυμναστήριο, νέα έρευνα επισημαίνει ότι η άσκηση, πέραν του ότι βελτιώνει την υγεία της καρδιάς, ενισχύει τη μνήμη και βελτιώνει την γνωστική ικανότητα.

Τα συμπεράσματα της έρευνας, που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Κολλεγίου Νευροψυχοφαρμακολογίας στην Κοπεγχάγη, προέκυψαν έπειτα από την ανάλυση της φυσικής κατάστασης 1,200 ενηλίκων, ηλικίας 30 ετών.

Όλοι οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε τομογραφία για να αποκλειστεί η πιθανότητα εκφυλισμού των αιμοφόρων αγγείων του εγκεφάλου.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι από αυτούς, ήταν σε καλή φυσική κατάσταση, είχαν καλύτερες επιδόσεις στα γνωστικά τεστ και δυνατές νευρικές ίνες κατά μήκος της λευκής ύλης του εγκεφάλου.

Η λευκή ουσία είναι το δίκτυο των νευρικών ινών που βρίσκεται κάτω από το εξωτερικό στρώμα της φαιάς ουσίας. Πρόκειται για νευρικούς άξονες που συνδέουν τους νευρώνες μεταξύ τους και επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ διαφορετικών περιοχών του εγκεφάλου.

Ο επικεφαλής της έρευνας και νευροεπιστήμονας του Πανεπιστημίου του Μύνστερ Δρ. Jonathan Ripple επισημαίνει ότι, υπάρχουν αρκετές θεωρίες για το πώς η φυσική κατάσταση επηρεάζει την νοητική λειτουργία.

«Η άσκηση μειώνει τα επίπεδα φλεγμονής, αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο και ενισχύει τις συνδέσεις των νευρώνων, γεγονός που βελτιώνει συνολικά την υγεία των εγκεφαλικών κυττάρων», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τα συμπεράσματα της μελέτης στηρίζει και ο συγγραφέας της έρευνας και καθηγητής νευρολογίας Δρ. David Knopman, λέγοντας ότι ο υγιεινός τρόπος ζωής, προλαμβάνει τον σχηματισμό θρόμβων και συμβάλλει στην διατήρηση της υγείας της καρδιάς.

«Κατά την άποψη μου αυτά τα συμπεράσματα αφορούν ανθρώπους που είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι πάνω σε θέματα υγείας και ακολουθούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Έχουν αναγάγει δηλαδή την άσκηση και την σωστή διατροφή σε τρόπο ζωής και πράγματι αυτές οι συνήθειες έχουν μακροπρόθεσμα οφέλη για την υγεία».

 

Πηγή: healthday.com

Το διαβάσαμε στο onmed


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: