Με ποια βότανα θα αντιμετωπίσετε φυσικά τους πόνους της περιόδου

Με ποια βότανα θα αντιμετωπίσετε φυσικά τους πόνους της περιόδου

Πολλές γυναίκες νιώθουν έντονο πόνο τις πρώτες μέρες της περιόδου τους, που εντοπίζεται κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς, στο υπογάστριο αλλά και στη μέση. Συνήθως ο πόνος αυτός είναι αρκετά ενοχλητικός και επίμονος, σε σημείο να δημιουργεί κακή διάθεση και να στέκεται εμπόδιο στις καθημερινές υποχρεώσεις μιας γυναίκας.

Η επίπονη αίσθηση πρηξίματος, που συνοδεύεται από μειωμένα επίπεδα ενέργειας, είναι αποτέλεσμα των αυξημένων επιπέδων των προσταγλανδινών, καθώς και της κατακράτησης υγρών που συμβαίνει εκείνες τις μέρες του κύκλου. Αν ο έντονος πόνος δε σχετίζεται με κάποια γυναικολογική πάθηση, όπως πολυκυστικές ωοθήκες, ινομυώματα μήτρας, κ.ά., τότε σας προτείνουμε, πριν καταφύγετε στα γνωστά παυσίπονα χάπια, να δοκιμάσετε κάποιες φυσικές λύσεις που θα σας ανακουφίσουν από τα δυσάρεστα συμπτώματα της περιόδου:

Κανέλα: Η κανέλα βοηθά στην ανακούφιση από τον πόνο, τις κράμπες αλλά και τη ναυτία, καθώς έχει δράση παρόμοια της ιβουπροφένης. Φτιάξτε ένα ζεστό ρόφημα, βράζοντας 1-2 ξυλάκια κανέλας, όπου μπορείτε να προσθέσετε και λίγο γαρύφαλλο, τσάι του βουνού και μέλι, για να βελτιώσετε τη γεύση και ενισχύσετε τις θεραπευτικές του ιδιότητες.

Τζίντζερ: Το τζίντζερ είναι ένα βότανο τονωτικό και ευεργετικό για όλο το σώμα. Μειώνει τους πόνους της περιόδου, καθώς έχει παρόμοια δράση με το μεφεναμικό οξύ και την ιβουπροφένη που περιέχονται στα παυσίπονα. Βοηθά στη ναυτία, τους πόνους στην κοιλιά και τη μέση, στους πονοκεφάλους και σε κάθε μυϊκό πόνο, δίνοντάς μας ταυτόχρονα περισσότερη ενέργεια.

Φασκόμηλο: Βότανο με πολλές ευεργετικές ιδιότητες, το αφέψημα φασκόμηλου θα σας ανακουφίσει από τους πόνους της περιόδου και από τα συμπτώματα κατάθλιψης που προκαλούν οι έντονες ορμονικές διεργασίες. Έχει βρεθεί πως είναι ρυθμιστικό των ορμονών και μπορεί να ληφθεί και λίγες μέρες πριν την περίοδο για έναν πιο ομαλό και ανώδυνο κύκλο.

Χαμομήλι: Το αγαπημένο μας χαμομήλι έχει αναλγητική και ηρεμιστική δράση. Μειώνει τις κοιλιακές κράμπες και τις συσπάσεις της μήτρας και ηρεμεί το μυαλό, βοηθώντας να έχετε καλύτερη ψυχολογική κατάσταση.

Βιβούρνο: Εκτός από πολύ όμορφο καλλωπιστικό φυτό, το βιβούρνο είναι βότανο καταπραϋντικό και αντιφλεγμονώδες. Χαλαρώνει το μυϊκό σύστημα, μειώνει τους σπασμούς της μήτρας και μετριάζει τις κράμπες και τους πόνους στη μέση και τα πόδια. Επίσης, είναι πολύ αποτελεσματικό σε περιπτώσεις έντονης αιμορραγία, καθώς ρθυμίζει τη ροή του αίματος.

Σπόρος μάραθου: Ο μάραθος έχει έντονη αντιφλεγμονώδη δράση και μπορεί να αντικαταστήσει το μεφεναμικό οξύ, συστατικό των φαρμακευτικών σκευασμάτων που λαμβάνονται σε περιπτώσεις δυσμηνόρροιας. Μειώνει τη ναυτία και την έντονη κόπωση των πρώτων ημερών και βελτιώνει τη διάθεση.

Βάλσαμο: Το βάλσαμο, ή αλλιώς σπαθόχορτο, αναστέλλει την παραγωγή προσταγδαλίνης, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι συσπάσεις της μήτρας. Έχει καταπραϋντικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως ρόφημα είτε ως αιθέριο έλαιο. Λόγω της ορμονικής του δράσης, συστήνεται να συμβουλευτείτε πρώτα το γυναικολόγο σας.

Βαλεριάνα: Οι ηρεμιστικές της ιδιότητες θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε. Εκτός αυτού, η βαλεριάνα είναι βότανο σπασμολυτικό, που μειώνει τις κοιλιακές κράμπες και έτσι βοηθά στην ανακούφιση των επώδυνων συμπτωμάτων.

Αιθέρια έλαια: Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κάνετε μασάζ στην περιοχή της κοιλιάς και στο υπογάστριο, είτε την πρώτη μέρα της περιόδου, είτε και τις μέρες που προηγούνται. Διαλύοντάς λίγες σταγόνες σε κάποιο ουδέτερο έλαιο, όπως το ελαιόλαδο ή το αμυγδαλέλαιο, κάνετε απαλό μασάζ μέχρι να απορροφηθεί καλά το ελαιώδες μίγμα. Το όφελος είναι διπλό, καθώς εκτός από τα συστατικά των αιθερίων ελαίων που θα εισχωρήσουν στο δέρμα, θα τονώσετε την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή, μειώνοντας τις πιθανότητες επώδυνης περιόδου. Προτείνουμε αιθέρια έλαια μέντας, χαμομηλιού, λυγαριάς, νυχτολούλουδου, ιεροβότανου και βάλσαμου, είτε ξεχωριστά είτε σε συνδυασμό.

Εκτός από τα βότανα και τα έλαια που αναφέραμε, θα σας βοηθήσει πολύ η εφαρμογή ζεστών επιθεμάτων ή θερμοφόρας στην κοιλιά ή και τη μέση, ένα ζεστό μπάνιο, ο καλός ύπνος, η εμβρυακή στάση ανάπαυσης και η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ασβέστιο. Η γυμναστική επίσης και ειδικά οι ασκήσεις που γυμνάζουν τους κοιλιακούς είναι ιδιαίτερα ευεργετικές, όσο δύσκολο κι αν σας φαίνεται τα πρώτα λεπτά, φροντίζοντας όμως πάντα να μην επιβαρύνετε την πονεμένη μέση σας.

Τέλος, μην ξεχνάτε επίσης να πίνετε πολύ νερό πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου, για να ανακουφιστείτε από την κατακράτηση υγρών.

Το διαβάσαμε στο topontiki