Ανάμεσα στα αναλώσιμα του αυτοκινήτου βρίσκονται και τα φίλτρα του. Παρ’ ότι αναλώσιμα, ωστόσο τα φίλτρα έχουν τεράστια σημασία τόσο για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα, όσο και για την ασφάλεια του οδηγού κατά την οδήγηση του οχήματος. Ας δούμε λοιπόν τα φίλτρα που χρειάζονται συχνότερη αντικατάσταση σε κάθε όχημα και γιατί.
1. Φίλτρο αέρα κινητήρα: Το συγκεκριμένο φίλτρο, συγκρατεί τους ρύπους και τη βρωμιά του ατμοσφαιρικού αέρα και δεν επιτρέπει την εισαγωγή τους στους θαλάμους καύσης. Το φίλτρο αέρα κινητήρα κατασκευάζεται συνήθως από χαρτί, γάζα ή κάποιο παρόμοιο υλικό και είτε μπαίνει στο ειδικό περίβλημα του κατασκευαστή στον χώρο του κινητήρα, είτε αν είναι άλλης μορφής προσαρμόζεται στον σωλήνα του συστήματος εισαγωγής αέρα. Η αντικατάστασή του εξαρτάται από τις οδηγίες του κατασκευαστή, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται ανάμεσα στις 10.000 με 15.000 χιλιάδες χιλιόμετρα ή ανά δύο έτη. Παρ’ όλα αυτά, ένας απλός οπτικός έλεγχος θα σας δείξει με βάση το πόσο βρώμικο είναι, αν απαιτείται η αντικατάστασή του νωρίτερα.
2. Φίλτρο αέρα καμπίνας. Η μορφή του μοιάζει με αυτή του εργοστασιακού φίλτρου αέρα του κινητήρα, αλλά αυτό το φίλτρο είναι υπεύθυνο για την υγεία του οδηγού και των επιβατών του οχήματος. Συγκρατεί και αυτό τους ρύπους και τη βρωμιά του ατμοσφαιρικού αέρα, αλλά παράλληλα συγκρατεί και τη σκόνη και τη γύρη από το να περάσει στην καμπίνα του οχήματος. Η αντικατάστασή του γίνεται συνήθως μια φορά ετησίως, εκτός κι αν η χρήση του οχήματος γίνεται σε περιβάλλον με πολύ σκόνη, καυσαέρια και άλλους ρύπους.
Εικόνα απο: www.antallaktikaonline.gr
3. Φίλτρο λαδιού κινητήρα. Το φίλτρο λαδιού του κινητήρα συνήθως έχει τη μορφή κυλίνδρου με τσιμούχα που βιδώνει στο κάτω μέρος του κινητήρα, αν και ανάλογα με τον κατασκευαστή μπορεί να έχει και διαφορετική μορφή. Το έργο του είναι να καθαρίζει το λάδι του κινητήρα από τα προϊόντα της τριβής των κινούμενων τμημάτων, όπως είναι τα ρινίσματα σιδήρου και τα προϊόντα της οξείδωσης στα μεταλλικά του τμήματα. Σε πολλές περιπτώσεις, τα φίλτρα αυτά διαθέτουν και μια βαλβίδα παράκαμψης για να περνά το λάδι, ακαθάριστο φυσικά, σε περίπτωση που βουλώσουν. Η αντικατάστασή τους με βάση τους κατασκευαστές γίνεται ανάμεσα στις 5.000 με 15.000 χιλιόμετρα, ανάλογα με το όχημα και τις συνθήκες λειτουργίας του.
4. Φίλτρο καυσίμου. Όπως λέει και το όνομά του, το φίλτρο καυσίμου κρατά μακριά από το σύστημα ψεκασμού του καυσίμου τους ρύπους που βρίσκονται μέσα στο καύσιμο όταν γεμίζουμε το ντεπόζιτο του οχήματός μας. Τις περισσότερες φορές, έχει κυλινδρικό σχήμα και τοποθετείται κατά μήκος της γραμμής παροχής καυσίμου. Η αντικατάστασή του ανάλογα με τον κατασκευαστή, το όχημα και τις συνθήκες λειτουργίας, θα πρέπει να γίνεται ανάμεσα στις 20.000 με 150.000 χιλιόμετρα. Όσο όμως το όχημα «γερνάει», τα διαστήματα αυτά μειώνονται.