Τα σημερινά συστήματα ανάφλεξης είναι πολύ εξελιγμένα και λειτουργούν με εξαιρετικά υψηλά πρότυπα για να διασφαλίζουν ότι ο κινητήρας σας συμμορφώνεται με τους ισχύοντες περιβαλλοντικούς κανόνες. Ωστόσο, τα συστήματα ανάφλεξης στα βενζινοκίνητα και στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα λειτουργούν διαφορετικά, καθώς τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ένα μπουζί πυράκτωσης για την εκκίνηση του κινητήρα, ενώ τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ένα μπουζί σπινθήρα. Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν τρία συστατικά: καύσιμο, αέρα και θερμότητα ή πηγή ανάφλεξης.Σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ως πηγή ανάφλεξης χρησιμεύουν τόσο τα μπουζί όσο και τα μπουζί πυράκτωσης. Ποια είναι λοιπόν η διάκριση; Η γρήγορη απάντηση είναι ότι βρίσκονται σε ορισμένους τύπους κινητήρων. Τα μπουζί υπάρχουν μόνο στους βενζινοκινητήρες, ενώ τα μπουζί πυράκτωσης υπάρχουν μόνο στους πετρελαιοκινητήρες.
Γιατί όμως οι δύο τύποι κινητήρων εκκινούν με διαφορετικό τρόπο; Τι ακριβώς κάνουν τα μπουζί και τα μπουζί πυράκτωσης; Και πώς παίζουν τον ρόλο τους στην εκκίνηση του κινητήρα σας; Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε περισσότερα.
Η λειτουργία του μπουζί:
Ένα μπουζί αποτελείται από ένα κέλυφος, έναν μονωτή και έναν κεντρικό αγωγό. Περνάει μέσα από το τοίχωμα του θαλάμου ανάφλεξης και ως εκ τούτου πρέπει επίσης να σφραγίζει τον θάλαμο καύσης έναντι υψηλών παραγόντων ώθησης και θερμοκρασιών χωρίς να καταρρέει κατά τη διάρκεια παρατεταμένων χρονικών περιόδων και χρήσης.
Η λειτουργία ενός σπινθηριστή είναι να παράγει τον σπινθήρα στον απαιτούμενο χρόνο για την ανάφλεξη του μίγματος.
Ας προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τα σημαντικά μέρη και τη λειτουργία του μπουζί.
Εξαρτήματα του μπουζί:
- Χαλύβδινο κέλυφος:
- Μπουζί: Μεταλλικό κάλυμμα του μπουζί
- Αντίσταση:
- Η οποία ελέγχει την ένταση του ρεύματος
- Ηλεκτρόδιο:
- Ηλεκτρόδιο: Υπάρχουν δύο ηλεκτρόδια:
- Κεντρικό ηλεκτρόδιο
- ηλεκτρόδιο γείωσης
Και τα δύο αυτά ηλεκτρόδια αποτελούνται από κράμα νικελίου για να αντέχουν στη διάβρωση και τη διάβρωση σε υψηλές θερμοκρασίες.
Οι λειτουργίες του βύσματος πυράκτωσης περιλαμβάνουν:
Το μπουζί πυράκτωσης έχει το σχήμα ενός μικρού μεταλλικού μολυβιού. Το θερμαινόμενο νήμα συνδέεται στην άκρη του.
Τα νήματα πυράκτωσης πρέπει να αποτελούνται από υλικά που αντιστέκονται στην οξείδωση και τις υψηλές θερμοκρασίες, όπως η πλατίνα και το ιρίδιο.
Η πρωταρχική λειτουργία των μπεκ πυράκτωσης στους κινητήρες ντίζελ είναι να παρέχουν πρόσθετη ενέργεια για την περιστροφή του κινητήρα.Πριν από την εκκίνηση του κινητήρα, το μπουζί πυράκτωσης θερμαίνεται σε υψηλή θερμοκρασία και ο σωλήνας πυράκτωσης αρχίζει να πυρακτώνεται.
Εξαρτήματα του μπουζί πυράκτωσης:
Ακολουθούν τα μέρη του μπουζί πυράκτωσης:
- Ανιχνευτής
- Πηνίο ρύθμισης
- Σώμα βύσματος
- Ακροδέκτης
- Σκόνη μαγνησίου
- Κεντρικό ηλεκτρόδιο
- Σφραγισμένο παξιμάδι
Πλεονεκτήματα του μπουζί πυράκτωσης:
Κατασκευασμένο με ακριβείς διαστάσεις (πρότυπο ISO) για βέλτιστη καύση
Γρήγορη και καθαρή εκκίνηση εν ψυχρώ (2-5 δευτερόλεπτα, ανάλογα με τον κινητήρα και τις συνθήκες)
Κατά τη διάρκεια της περιόδου προθέρμανσης, υπάρχουν λιγότερες εκπομπές σωματιδίων.
Το κεραμικό περίβλημα των νημάτων (κεραμικά λαμπάκια) τα καθιστά ανθεκτικά στους κραδασμούς και ανθεκτικά σε βραχυκύκλωμα.
Η απόδοση είναι εγγυημένη στους -30°C.
Έχουν δοκιμαστεί και χρησιμοποιηθεί κινητήρες ντίζελ από μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με κατασκευαστές αρχικού εξοπλισμού
Πλεονεκτήματα του μπουζί:
Διασφάλιση της αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια της διάρκειας ζωής του μπουζί πυράκτωσης
Ο χρόνος προθέρμανσης μειώνεται έως και 100%.
Ανεξάρτητα από την εξωτερική θερμοκρασία, ακριβής λειτουργία
Η μέγιστη θερμοκρασία διατηρείται πάντα εντός των ανοχών, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.Because of a better material selection, there is significantly less bending, crumbling, and rusting.
Λιγότερα χτυπήματα κατά την ψυχρή εκκίνηση, παρατείνοντας τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.
Είναι το μπουζί και το μπουζί πυράκτωσης το ίδιο πράγμα:
Σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ως πηγή ανάφλεξης χρησιμεύουν τόσο τα μπουζί όσο και τα μπουζί πυράκτωσης.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ τους;
Τα μπουζί υπάρχουν μόνο στους βενζινοκινητήρες, ενώ τα μπουζί πυράκτωσης υπάρχουν μόνο στους πετρελαιοκινητήρες.
Σε αντίθεση με το μπουζί, το οποίο πρέπει να χρησιμοποιείται συνεχώς κατά τη διάρκεια της οδήγησης, το μπουζί πυράκτωσης απαιτείται μόνο κατά τη διάρκεια του κύκλου εκκίνησηςΤο μπουζί πυράκτωσης λειτουργεί ενεργοποιώντας το θερμαντικό στοιχείο, το οποίο θερμαίνεται και εκπέμπει ορατό φως.
Γιατί χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα;
Πολλοί άνθρωποι παραβλέπουν τα μπουζί τους, αλλά αυτά τα μικρά εξαρτήματα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο λειτουργίας του οχήματός σας. Για να είμαστε ειλικρινείς, το όχημά σας δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς σωστά λειτουργικά μπουζί.
Το μπουζί παράγει την έκρηξη που αναγκάζει τον κινητήρα σας να παράγει ισχύΑυτά τα μικρά αλλά απλά βύσματα δημιουργούν ένα ηλεκτρικό τόξο μεταξύ δύο αγωγών που δεν έρχονται σε επαφή αλλά είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους ώστε η ενέργεια να μπορεί να περάσει μέσα από το κενό μεταξύ τους.
Τα μπουζί πυράκτωσης μπορεί να φαίνονται μικρά, αλλά αποτελούν κρίσιμο τμήμα της αρχιτεκτονικής ντίζελ κάθε οχήματος και επιτελούν πολλαπλούς καίριους ρόλους, όχι μόνο κατά την αρχική εκκίνηση, αλλά και καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου που συνήθως περνά απαρατήρητος στο παρασκήνιο.
Πηγή πληροφοριών:
Όλες οι πληροφορίες για τα μπουζί από το autotriti.gr
Όλες οι πληροφορίες για τους προθερμαντήρες από το antallaktikaexartimata.gr