Γιατί είναι σημαντικός ο ύπνος για τα παιδιά; 26/01/2021 12:10

26 Ιαν. 2021, 13:21

Γιατί είναι σημαντικός ο ύπνος για τα παιδιά; 26/01/2021 12:10

Ο ύπνος είναι σημαντικό κομμάτι της καθημερνής μας ρουτίνας και είναι απαραίτητος για την υγεία όλων, πόσο μάλλον των παιδιών που βρίσκονται στην ανάπτυξη. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά που κοιμούνται επαρκώς καθημερινά έχουν καλύτερη συμπεριφορά, συγκέντρωση, μνήμη και γενικά σωματική και ψυχική υγεία. Αντίθετα, ο μη επαρκής ύπνος μπορεί να οδηγήσει σε υψηλή πίεση, παχυσαρκία, ακόμα και κατάθλιψη.

Πόσες ώρες πρέπει να κοιμούνται τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους;

Βρέφη μικρότερα του 1 έτους: 12-16 ώρες

Παιδιά ηλικίας 1-2 ετών: 11 - 14 ώρες

Παιδιά ηλικίας 3-5 ετών: 10 -13 ώρες

Παιδιά ηλικίας 6-12 ετών: 9-12 ώρες

Ας δούμε αναλυτικά τα οφέλη του ύπνου για τα παιδιά παρακάτω:

Συμβάλλει στην υγιή ανάπτυξή τους

Όπως αναφέρουμε και παραπάνω, ο επαρκής ύπνος είναι αναγκαίος για την υγιή ανάπτυξη των παιδιών. "Οι ορμόνες που σχετίζονται με την ανάπτυξη των παιδιών εκκρίνονται κυρίως κατά τη διάρκεια του βαθύ ύπνου" αναφέρει η δρ Judith Owens.

Βοηθάει στην καλή λειτουργία της καρδιάς

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, η ηλεκτρική δραστηριότητα του εγκεφάλου και ο καρδιακός ρυθμός του εγκεφάλου επιβραδύνεται, όπως συμβαίνει και με τα επίπεδα αδρεναλίνης και της αρτηριακής πίεσης.

Συμβάλλει στην διατήρηση ενός σταθερού σωματικού βάρους

Έρευνες έχουν δείξει ότι ο μη επαρκής ύπνος αυξάνει τις πιθανότητες τα παιδιά να γίνουν υπέρβαρα. Το κλειδί στη σύνδεση ύπνου-βάρους είναι η ορμόνη λεπτίνη. Σύμφωνα με το parents.com, η  συγκεκριμένη ορμόνη συμβάλλει στην αίσθηση κορεσμού και η στέρηση ύπνου μπορεί να επηρεάσει, με αποτέλεσμα, τα παιδιά που δεν κοιμούνται επαρκώς να συνεχίζουν να νιώθουν πείνα και να τρώνε περισσότερο.  

Βοηθά στην καταπολέμηση μικροβίων

Κατά η διάρκεια του ύπνου, ο οργανισμός παράγει κάποιες πρωτεΐνες, γνωστές και ως κυκοκίνες, οι οποίες καταπολεμούν λοιμώξεις, ασθένειες και το στρες.  Σύμφωνα με έρευνες, οι ενήλικες που κοιμούνται λιγότερες από επτά ώρες τη νύχτα, είναι σχεδόν τρεις φορές πιο πιθανό να κρυολογήσουν σε σχέση με αυτούς που κοιμούνται οκτώ ή περισσότερες ώρες.

Ενισχύει τη μάθηση

Μπορεί κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο εγκέφαλος να "ξεκουράζεται", όμως δε σταματά να λειτουργεί. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο ύπνος βοηθάει στη μάθηση παιδιών όλων των ηλικιών, καθώς ακόμα και τα νεογέννητα μαθαίνουν και όταν κοιμούνται.