Κι όμως το κάνεις λάθος - Οι κίνδυνοι από το λάθος μαγείρεμα του κρέατος

Κι όμως το κάνεις λάθος - Οι κίνδυνοι από το λάθος μαγείρεμα του κρέατος
Το κόκκινο κρέας και ο τρόπος μαγειρέματός του μπορεί να αυξάνουν τον κίνδυνο για ορισμένες ασθένειες, σύμφωνα με όσα υποδεικνύει επιστημονική μελέτη.
 
Αυστραλοί και Κορεάτες επιστήμονες μελέτησαν τη διαδικασία μαγειρέματος του κόκκινου κρέατος και ανακάλυψαν ότι όταν ψήνεται σε υψηλή θερμοκρασία για να αποκτήσει μια τραγανή κρούστα, τότε σχηματίζονται τα λεγόμενα προϊόντα προηγμένης γλυκοζυλίωσης (AGEs), τα οποία αυξάνουν τον κίνδυνο για ορισμένες ασθένειες.
 
Διάσημοι σεφ προτείνουν να ψήνετε το κρέας στη σχάρα ή απλά σε υψηλές θερμοκρασίες για να επιτύχετε τραγανή κρούστα αλλά, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Nutrients», η τακτική κατανάλωσή του συσσωρεύεται στο σώμα και παρεμποδίζεται η φυσιολογική λειτουργία των κυττάρων του οργανισμού.
 
Ειδικότερα, οι επιστήμονες συνέκριναν τα αποτελέσματα δύο διαιτολογίων, ενός με υψηλή περιεκτικότητα σε ψητό κόκκινο κρέας και επεξεργασμένα δημητριακά και ενός άλλου με υψηλή περιεκτικότητα σε δημητριακά ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικά προϊόντα, ξηρούς καρπούς και όσπρια συνοδεία βραστού ή λευκού κρέατος στον ατμό.
 
Η μελέτη, η οποία διήρκεσε τέσσερις εβδομάδες, περιελάμβανε 15 άνδρες και 36 γυναίκες με σταθερό σωματικό βάρος, χωρίς διαβήτη τύπου 2. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στην πρώτη περίπτωση το ποσοστό συσσώρευσης AGE στο αίμα ήταν σημαντικά υψηλότερο από ό,τι στη δεύτερη.
 
Ο καθηγητής Πίτερ Κλίφτον, επικεφαλής της μελέτης, δήλωσε το εξής σύμφωνα με δελτίο Τύπου του Πανεπιστημίου της Νότιας Αυστραλίας:
 
«H κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε AGE αυξάνει τη συνολική ημερήσια πρόσληψη αυτής της πρωτεΐνης κατά 25%, η οποία έχει εξαιρετικά αρνητική επίδραση στα αιμοφόρα αγγεία και το μυοκάρδιο, προκαλώντας φλεγμονή και οξειδωτικό στρες, σημάδια εκφυλιστικών ασθενειών».
 
Για να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι είναι απαραίτητο να μειωθεί η ποσότητα κόκκινου κρέατος στη διατροφή μας ή τουλάχιστον να αλλάξουμε τον τρόπο μαγειρέματός του.
 
Πηγή: Sputnik