Πώς θα είναι τα ταξίδια στην μετά-Covid εποχή; Οι τάσεις που θα αλλάξουν όλα όσα γνωρίζαμε

13 Δεκ. 2020 - 16:34 | Ταξίδια
Πώς θα είναι τα ταξίδια στην μετά-Covid εποχή; Οι τάσεις που θα αλλάξουν όλα όσα γνωρίζαμε

 Πώς θα μοιάζει το ταξίδι την μετά-κορονοϊό εποχή; Ένα ερώτημα που αφορά αρκετούς -τόσο τους επαγγελματίες του χώρου που από τις αρχές του 2020 πλήττονται σφόδρα, όσο και τους απλούς πολίτες που μέσα από τα ταξίδια τους νιώθουν και πάλι ζωντανοί.
Οι ειδικοί, λοιπόν, εκτιμούν ότι ο τουρισμός θα ανακάμψει, όχι όμως χωρίς τις απαραίτητες αλλαγές. Απ' ό,τι φαίνεται η αξιοποίηση στο έπακρο προορισμών της διπλανής πόρτας, η οργάνωση ενός ταξιδιού ζωής, αλλά και η μεγαλύτερη ευελιξία στο καθετί μοιάζει να έρχονται μαζί με την επόμενη μέρα στο ταξίδι.
Οι προβλέψεις των ειδικών του κλάδου για το τι μέλλει γενέσθαι αναφορικά με τις τάσεις που θα διαμορφωθούν στο χώρο του ταξιδιού στη μετά-Covid εποχή φιλοξενήθηκαν πριν λίγες ημέρες στο διεθνούς φήμης ταξιδιωτικό περιοδικό Conde Nast Traveller και είναι άκρως ενδιαφέρουσες και αποκαλυπτικές.

Οι επιλογές της διπλανής πόρτας
Οι διακοπές χωρίς διαβατήρια και επίσημα έγγραφα γίνονται πλέον ο κανόνας. Ο όρος που χρησιμοποιείται από τους ειδικούς του κλάδου είναι το staycation (από το stay, που σημαίνει μένω, και το vacation, δηλαδή διακοπές) και δεν μεταφράζεται σε τίποτα περισσότερο πέρα από τα ταξίδια εντός συνόρων. Αυτό σημαίνει ότι τώρα περισσότερο από ποτέ θα αρχίσει να παρατηρείται μια στροφή στον εγχώριο τουρισμό, με τους προορισμούς της διπλανής πόρτας να γίνονται ιδιαιτέρως δημοφιλείς.

Η άγρια φύση κερδίζει στα σημεία
Στην εποχή της κοινωνικής αποστασιοποίησης, οι αποδράσεις στη φύση γίνονται όλο και πιο ελκυστικές. Οι ταξιδιώτες προτιμούν ανοιχτούς χώρους με ωραία θέα, ενώ το camping και το glamping (πολυτελές camping) κερδίζουν ολοένα και περισσότερο το κοινό. Ακόμη μία τάση που γνωρίζει ιδιαίτερη άνοδο, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι οι διακοπές όπου οι ταξιδιώτες συμβάλλουν ενεργά βοηθώντας τα εκάστοτε οικοσυστήματα που επισκέπτονται να επιστρέψουν στη φυσική τους κατάσταση.
Όπως για παράδειγμα το camping που λειτουργεί στις εκβολές του Iberá στην Αργεντινή, του δεύτερου μεγαλύτερου υγρότοπου γλυκού νερού στον κόσμο, τα έσοδα από το οποίο διατίθενται για την χρηματοδότηση της επανεισαγωγής των εγγενών ειδών, συμπεριλαμβανομένων και των μικρών ιαγουάρων. Οι ειδικοί, παρατηρούν, επίσης ότι όλο και περισσότερες πόλεις επενδύουν στο πράσινο, προσπαθώντας να προσθέσουν περισσότερο πράσινο χώρο στις εκτάσεις τους.

Διακοπές απομόνωσης
Οι περισσότεροι ταξιδιώτες ανά τον κόσμο ονειρεύονται πια διακοπές μακριά από τα πλήθη. Έτσι, δημοφιλείς παραλίες, μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα και πολυσύχναστοι προορισμοί βρίσκονται χαμηλά στη λίστα, με τις ιδιωτικές βίλες, τα μπουτίκ ξενοδοχεία, τις απομονωμένες ορεινές και αγροτικές τοποθεσίες να συναντώνται ψηλά στη λίστα των επιθυμιών των ταξιδιωτών ανά τον κόσμο. Για να μην αναφέρουμε, φυσικά, και τις μεταφορές με ιδιωτικά ελικόπτερα ή τις διακοπές σε ιδιωτικά νησιά, για όσους διαθέτουν το χρηματικό αντίτιμο.
Καθορισμός της τάσης για «κρησφύγετα καραντίνας» ήταν το ξενοδοχείο Le Bijou στη Ζυρίχη, το οποίο άρχισε να προσφέρει έξυπνα διαμερίσματα με «υπηρεσία Covid-19», όπως παράδοση φαγητού, γεύματα μαγειρεμένα από έναν προσωπικό σεφ (η παραγγελία γινόταν εξ αποστάσεως μέσω iPad), 24ωρη παρακολούθηση της υγείας, ακόμη και δυνατότητα τεστ κορονοϊού στο δωμάτιο.

Ταξίδια-όνειρο ζωής
Εκείνοι που έχουν την οικονομική δυνατότητα για τα επόμενα χρόνια θα σχεδιάσουν ταξίδια μεγαλύτερης διάρκειας και πιο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος. Ταξίδια που μετατρέπουν το όνειρο σε πραγματικότητα. Αυτό που έκανε η πανδημία, στην ουσία, σύμφωνα με τους ειδικούς, ήταν να προκαλέσει μια εκ νέου αξιολόγηση των προτεραιοτήτων και των στάσεων ζωής των ανθρώπων.

Όσοι κλείστηκαν στο σπίτι είχαν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν αυτό το ταξίδι- όνειρο ζωής και με την πρώτη ευκαιρία, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν, θα είναι έτοιμοι να το υλοποιήσουν. Προορισμοί όπως η Ισλανδία με το μοναδικό θέαμα στο Βόρειο Σέλας, καθώς και η Κένυα για ένα αξέχαστο σαφάρι δείχνουν να έχουν αυξημένη ζήτηση.

Τσάντες, Ρούχα, Αξεσουάρ, Gino Perardi