Μόνιμη απώλεια βάρους: Ποια δίαιτα είναι πιο αποτελεσματική

Μόνιμη απώλεια βάρους: Ποια δίαιτα είναι πιο αποτελεσματική

Ακόμη και αν καταφέρει κάποιος να χάσει το επιθυμητό βάρος, οι στατιστικές έχουν δείξει ότι μέσα σε 1-2 χρόνια θα ξαναπάρει τα χαμένα κιλά.

Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό, είναι ότι επιβραδύνεται ο μεταβολισμός και το σώμα καίει λιγότερες θερμίδες.

Ερευνητές του Νοσοκομείου Παίδων της Βοστόνης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων είναι η πιο αποτελεσματική για μόνιμη απώλεια βάρους, επειδή όσο λιγότερους υδατάνθρακες τρώει κανείς, τόσο αυξάνει ο αριθμός των θερμίδων που καίει σε βάθος χρόνου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή ενδοκρινολογίας Ντέηβιντ Λούντβιγκ, μελέτησαν 234 υπέρβαρους ηλικίας 18 έως 65 ετών (με δείκτη μάζας σώματος πάνω από 25), οι οποίοι υποβλήθηκαν αρχικά σε ενιαία δίαιτα για διάστημα δέκα εβδομάδων. Από αυτούς, οι 164 πέτυχαν να χάσουν το 10-14% του βάρους τους.

Στη συνέχεια, αυτοί οι 164 χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες και ακολούθησαν για 20 εβδομάδες τρεις διαφορετικές δίαιτες με πολλούς, μέτριους ή λίγους υδατάνθρακες (το 60%, 40% και 20% αντίστοιχα των συνολικών θερμίδων που κατανάλωναν). Στόχος ήταν η σύγκριση των τριών διατροφικών προσεγγίσεων αναφορικά με την απώλεια των κιλών σε βάθος χρόνου.

Η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων ήταν η πιο αποτελεσματική, καθώς, όπως έδειξε η έρευνα, το μέσο ανθρώπινο σώμα καίει περίπου 250 χιλιοθερμίδες την ημέρα περισσότερες από ό,τι στην περίπτωση της διατροφής με πολλούς υδατάνθρακες. Αυτό, κατά τους ερευνητές, «μεταφράζεται» σε απώλεια σχεδόν δέκα κιλών μέσα σε τρία χρόνια.

Ειδικά για όσους έχουν πολύ υψηλά επίπεδα ινσουλίνης, η διαφορά στην κατανάλωση θερμίδων ανάμεσα στις δίαιτες των λίγων και πολλών υδατανθράκων φθάνει τις 400 χιλιοθερμίδες την ημέρα.

«Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη που πλημμυρίζουν τη διατροφή μας στη σημερινή εποχή των χαμηλών λιπαρών, έχουν αυξήσει τα επίπεδα ινσουλίνης, κάτι που ωθεί τα κύτταρα λίπους να αποθηκεύουν έξτρα θερμίδες. Επειδή έτσι μένουν λιγότερες θερμίδες διαθέσιμες για το υπόλοιπο σώμα, αυξάνει η πείνα και επιβραδύνεται ο μεταβολισμός, με συνέπεια να αυξάνεται το βάρος», δήλωσε ο Λούντβιγκ.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, δεν είναι όλες οι θερμίδες ίδιες για το σώμα και το είδος των θερμίδων που καταναλώνει κανείς, επηρεάζει τον αριθμό θερμίδων που καίει. Όταν υπάρχουν περισσότερες θερμίδες στο αίμα, που δεν είναι παγιδευμένες μέσα σε κύτταρα λίπους, τότε ο εγκέφαλος και οι μύες έχουν καλύτερη πρόσβαση στα καύσιμα που χρειάζονται.

Η νέα έρευνα έδειξε ότι η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, εκτός από μεγαλύτερη καύση θερμίδων, μειώνει επίσης την πείνα, βοηθώντας έτσι καλύτερα στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «British Medical Journal» (BMJ).

Το διαβάσαμε στο onmed


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: