Κολλαγόνο: Τα θρεπτικά συστατικά που αυξάνουν την παραγωγή του και σε ποιες τροφές θα τα βρείτε

Κολλαγόνο: Τα θρεπτικά συστατικά που αυξάνουν την παραγωγή του και σε ποιες τροφές θα τα βρείτε

Το κολλαγόνο είναι μια πρωτεΐνη που αποτελείται από αμινοξέα, τα οποία είναι φτιαγμένα από άνθρακα, οξυγόνο και υδρογόνο. 

Το κολλαγόνο αποτελεί περίπου το 30% των πρωτεϊνων του σώματός μας, δηλαδή βρίσκεται παντού: Στα οστά, τους τένοντες, τους συνδέσμους, το δέρμα. 

Συνεργάζεται με την κερατίνη για να παρέχει στο δέρμα τη δύναμη και την ελαστικότητα που χρειάζεται.

Παράγεται τόσο στο δέρμα όσο και σε άλλα μέρη του σώματος. Οι νέοι άνθρωποι έχουν άφθονο κολλαγόνο στο σώμα τους, γι' αυτό και τα παιδιά έχουν λαμπερά μαλλιά και λεία επιδερμίδα. Όσο μεγαλώνει κανείς, μειώνεται η παραγωγή κολλαγόνου στον οργανισμό και το δέρμα χάνει σταδιακά τη σφριγηλότητά του.

Η παραγωγή κολλαγόνου αυξάνεται αν ακολουθείτε μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά, ωμέγα λιπαρά οξέα και μέταλλα.

Δείτε τα θρεπτικά συστατικά και τις βασικές ομάδες τροφών που πρέπει να βάλετε στη διατροφή σας για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας στην παραγωγή κολλαγόνου:

Σελήνιο:

Προστατεύει το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία και προωθεί την παραγωγή της γλουταθειόνης, ενός ισχυρού αντιοξειδωτικού που μειώνει τη φθορά του κολλαγόνου και της ελαστίνης, εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες, που βλάπτουν τα κύτταρα του δέρματος. Θα το βρείτε στα καρύδια Βραζιλίας.

Ψευδάργυρος:

Μειώνει την ξηρότητα και τη φλεγμονή του δέρματος, ενώ ευνοεί την ανάπτυξη των κυττάρων του δέρματος και διατηρεί το κολλαγόνο και την ελαστίνη. Θα τον βρείτε στα καρύδια Βραζιλίας, τη γαλοπούλα, τα ακτινίδια, τις πατάτες, τα σκούρα πράσινα λαχανικά (λάχανο, σπανάκι, κέιλ, σπαράγγια, μπρόκολο, πιπεριές), κόκκινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά (ντομάτες, γλυκοπατάτες, εσπεριδοειδή, παπάγια).

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα:

Καταπολεμούν την ξηρότητα και βοηθούν στην παραγωγή κολλαγόνου. Θα τα βρείτε στους ξηρούς καρπούς, τα λιπαρά ψάρια (σολομό, τόνο) και το αβοκάντο.

Βιταμίνη Ε:

Διεγείρει την παραγωγή κολλαγόνου και θα την βρείτε στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τους ηλιόσπορους και τα αμύγδαλα.

Κατεχίνες:

Είναι σημαντικά αντιοξειδωτικά που εμποδίζουν τη διάσπαση του κολλαγόνου και θα τις βρείτε στο πράσινο τσάι.

Βιταμίνη Α:

Επιδιορθώνει την επιδερμίδα και έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Θα τη βρείτε στα καρύδια Βραζιλίας, τα καρότα, το πεπόνι, τις γλυκοπατάτες.

Βιταμίνη C:

Βοηθά στον σχηματισμό του κολλαγόνου με το να μετατρέπει την προλίνη σε υδροξυπρολίνη και τη λυσίνη σε υδροξυλυσίνη που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες παράγονται την παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο. Θα την βρείτε στα καρύδια Βραζιλίας, τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά (καρότα, γλυκοπατάτες, πεπόνι, εσπεριδοειδή, παπάγια, ντομάτες), τα σκούρα πράσινα λαχανικά (λάχανα λάχανο, σπανάκι, σπαράγγια, μπρόκολο, πιπεριές), τα ακτινίδια, τις πατάτες.

Aνθοκυανίνες:

Είναι θρεπτικά συστατικά που ενδυναμώνουν το κολλαγόνο, συνδέοντας τις ίνες μαζί. Θα τις βρείτε στα σκούρα μούρα όπως τα σμέουρα, τα βατόμουρα, τα κεράσια, τα βατόμουρα και τη μαύρη σταφίδα.

Πυρίτιο:

Είναι μέταλλο που θεραπεύει τον συνδετικό ιστό. Θα το βρείτε στο αγγούρι.

Λυκοπένιο:

Δρα όπως τα αντιοξειδωτικά. Αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου και προστατεύει του δέρμα μας από την ακτινοβολία του ήλιου. Θα στα κόκκινα λαχανικά (κόκκινες πιπεριές, παντζάρια, ντομάτες).

 

Το διαβάσαμε στο onmed