Η σχέση με τα αδέλφια: Τι σημασία έχει για ένα παιδί να έχει αδέρφια;

12 Νοε 2023 - 10:38 | Παιδιά
Η σχέση με τα αδέλφια: Τι σημασία έχει για ένα παιδί να έχει αδέρφια;

Η τραγουδίστρια Μελίνα Μακρή και η Ψυχολόγος Ξένια Παρασκευοπούλου, μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για την σχέση που αναπτύσσουν τα αδέρφια μεταξύ τους και τον ανταγωνισμό ή τον θαυμασμό που υπάρχει.
Η σχέση ανάμεσα στα αδέρφια είναι πολύτιμη και τα συνοδεύει μέχρι τα βαθιά τους γεράματα.

Οι κοινές εμπειρίες και οι αναμνήσεις, ο κοινός κώδικας επικοινωνίας αποτελούν ένα σημαντικό στήριγμα στις δύσκολες στιγμές της ζωής τους.

Για την σχέση της με τον αδερφό της μίλησε η τραγουδίστρια.

«Δεν υπήρχε ζήλια με τον αδερφό μου, υπήρχε θαυμασμός. Μου φαίνεται ότι έχει παραπάνω ανταγωνισμό το να είναι το ίδιο φύλο τα αδέρφια. Δεν έχω νιώσει ανταγωνισμό με τον αδερφό μου. Δεν τσακωνόμασταν στο σπίτι, του έχω αδυναμία», σχολίασε η Μελίνα Μακρή.

Τι σημασία έχει για ένα παιδί να έχει αδέρφια;

Σύμφωνα με την κ. Παρασκευοπούλου, «είναι μεγάλη σχέση ζωής για τους ανθρώπους και για τα αδέρφια μεταξύ τους. Δεν θέλω όμως να αποθαρρύνω τις οικογένειες που έχουν ένα παιδάκι. Μέσα από αυτή τη διαδικασία κοινωνικοποιούνται, βρίσκουν τις διαφορές τους με τους άλλους ανθρώπους, αναπτύσσουν δεξιότητες».

«Κάθε παιδί είναι διαφορετικό και έχει θετικά στοιχεία. Μπορούμε να σταθούμε από αυτά τα θετικά στοιχεία και να αναδεικνύουμε συνεχώς. Όσο περισσότερο αναδεικνύουμε και στους 2 τα θετικά τόσο εστιάζουν και εκείνα σε αυτό», επεσήμανε η ειδικός.

«Θα ήθελα να έχω ένα δεύτερο παιδάκι, βλέπω ότι κάποια παιδιά τσακώνονται αλλά πιστεύω ότι αυτό έχει να κάνει με τη μητέρα και το κατά πόσο είναι δίκαιη», σχολίασε η Μελίνα Μακρή.

Πόσο εύκολο είναι να καταλάβει ένα παιδί τι είναι δίκαιο και τι όχι;

«Όσο πιο μικρή είναι η ηλικία των παιδιών τόσο πιο δύσκολο είναι να συνειδητοποιήσουν το αίσθημα του δικαίου. Πρέπει και εμείς εκεί λίγο να «κατέβουμε» ώστε να πιάσουμε το συναίσθημά τους για να αρχίσουν  τα παιδιά να καταλαβαίνουν ότι δεν έχουμε αδυναμία στο άλλο, αλλά με παραδείγματα να φέρουμε ότι προτιμότερο ήταν να κάνει κάτι άλλο από αυτό που έκανε, και η αντίδραση του άλλου να ήταν καλύτερη σε σχέση με αυτή που έκανε. Στις μικρές ηλικίες δεν υπάρχει λογική, αναμένουμε να είναι πιο κατανοητά τα πράγματα σε μεγαλύτερη ηλικία. Κάθε ηλικία μπορεί να σου δώσει μία αφορμή. Κάθε παιδί έχει διαφορετικές ανάγκες», είπε η κ. Παρασκευοπούλου.

Οφείλουμε να βοηθήσουμε το παιδί να καταλαβαίνει πότε πλησιάζει στο δικό του όριο, παρά να το εκπαιδεύσουμε τον άλλον να αντιλαμβάνεται το όριο του απέναντι.