Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Τι πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει η διατροφή

Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου: Τι πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνει η διατροφή

Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι ένα σύνολο συμπτωμάτων που προκαλούνται από διαταραχές της λειτουργίας του εντέρου.

 Σύμφωνα με τους ειδικούς, οφείλεται σε διαταραχή της μυϊκής του δραστηριότητας.

 Πρόκειται για μία καλοήθη δυσλειτουργία που δεν εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία, τα συμπτώματά της όμως επηρεάζουν την ποιότητα ζωής των πασχόντων. Aνάλογα με τη βαρύτητα των συμπτωμάτων, το σύνδρομο μπορεί να είναι ήπιας, μέτριας ή βαριάς μορφής.

 Τα βασικά συμπτώματα είναι τα εξής:

– Kοιλιακός πόνος με διαταραχές των κενώσεων (διάρροια ή δυσκοιλιότητα). O πόνος συνήθως εκδηλώνεται στο υπογάστριο.

– Διαταραχές των κενώσεων, που δεν συνοδεύονται απαραίτητα από πόνο και εκδηλώνονται είτε με τη μορφή εναλλαγής διάρροιας – δυσκοιλιότητας, είτε με τη μορφή μόνιμης διάρροιας ή πολλαπλών κενώσεων. Mετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, συνήθως ο πόνος υποχωρεί.

– Πρήξιμο στην κοιλιά με ή χωρίς διαταραχές των κενώσεων.

– Tο σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι πιθανό να συνοδεύεται από διάφορα άλλα συμπτώματα που δεν περιορίζονται στο έντερο, όπως λ.χ. ημικρανίες, ταχυκαρδίες, εφιδρώσεις, καλοήθεις αρρυθμίες, κόπωση, μειωμένη ενεργητικότητα, διαταραχές του ύπνου κ.ά. Τα συμπτώματα αυτά αφορούν κυρίως τις περιπτώσεις ατόμων που έχουν στρες.

 Οι πάσχοντες από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου με κύριο σύμπτωμα τη διάρροια, πρέπει να λαμβάνουν προβιοτικά. Σχετική μελέτη διαπίστωσε ότι οι ασθενείς που λάμβαναν τακτικά συμπληρώματα προβιοτικών, παρουσίασαν έως και 69% μείωση του κοιλιακού πόνου. Το ποσοστό που αξιολόγησε τη μείωση των συμπτωμάτων από μέτρια έως σοβαρή, ανήλθε σε 86%.

 Επιπλέον, 33,7% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι τα συμπτώματά τους εξαφανίστηκαν πλήρως μετά από 16 εβδομάδες λήψης προβιοτικών. Τα προβιοτικά είναι ζωντανά βακτήρια και μύκητες που υπάρχουν σε κάποιες τροφές και σε συμπληρώματα. Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι βοηθούν τη διαδικασία της πέψης και το ανοσοποιητικό.

 Η νέα έρευνα διαπίστωσε ακόμη ότι η λήψη προβιοτικών μπορεί να βοηθήσει την ψυχική υγεία μειώνοντας το άγχος.

 Σύμφωνα με τον Δρα Philip Burnet, αναπληρωτή καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, η επίδραση των βακτηρίων του εντέρου στον εγκέφαλο αποτελεί ένα πεδίο διερεύνησης και ο άξονας μικρόβια-έντερο-εγκέφαλος θεωρείται πιθανή θεραπευτική οδός διαταραχών του εγκεφάλου.

 «Η χρήση προβιοτικών που επηρεάζουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, τα λεγόμενα «ψυχοβιοτικά» μπορεί στο μέλλον να βοηθήσει στην ανακούφιση καταστάσεων όπως η κατάθλιψη και το άγχος. Υπάρχει μια ισχυρή σχέση μεταξύ της κατάθλιψης και του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου και κάποιοι ερευνητές εκτιμούν ότι οι ίδιες οι διαταραχές της διάθεσης μπορούν να προκύψουν από μικροβιακή ανισορροπία στο σώμα και συγκεκριμένα την περιοχή του εντέρου» τονίζει ο καθηγητής.

Το διαβάσαμε στο medicalnews


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: